+ Reageer
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Topic: Adobe Photoshop CS4

Team
    Goud
    Klik op Lucretia Borgia's avatar
om naar het profiel te gaan
    Sinds
    15 februari 2009

Vraag Adobe Photoshop CS4

Sinds kort heb ik CS4 ontdekt en ik gebruik hem graag voor de plug-ins of het bewerken van RAW-opnames wat ik ook af en toe doe (omdat Olympus van dermate goede kwaliteit is dat schieten in RAW vrijwel niet hoeft). Daarnaast gebruik ik voor het toevoegen van contrast en helderheid, rechtzetten en snijden (en sommige grappige foefjes) toch het liefst Photoscape, Voor het wegpoetsen van achtergronden en het maken van .png bestanden maar ook voor het werken in laagjes weer liever Paint Shop Pro en voor het klonen vind ik Photofiltre weer een uitkomst. (Pseudo) HDR/Tonemappen doe ik met Dynamic Photo HDR en ruis verwijderen met Noiseware. Als ik echt eens iets anders met de kleuren wil pak ik Lightroom erbij. Verkleinen en lichtelijk naverscherpen doe ik te allen tijde in BDSizer.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat anderen voor programma's gebruiken en waarvoor.

Zilver Klik op Ronnie's avatar
    Sinds
    18 juni 2009

Standaard Re: Adobe Photoshop CS4

CS 3 - Irfan View - BD Sizer - VSO\Image Resizer -sinds kort het gratis Gimp bevalt mij ook wel

CS 3 lijkt mij duidelijk
    Irfan View voor de snelle bewerking klein programmaatje maar zeer gebruiksvriendelijk
    BD ziser - lijkt mij duidelijk
    Gimp zeer uitgebreid pakket en bovenal gratis

Team
    Goud
    Klik op Lucretia Borgia's avatar
    Sinds
    15 februari 2009

Irfan View heb ik verwijderd sinds ik ontdekt heb minstens hetzelfde met andere proggies te kunnen doen. Gimp heb ik ook maar gebruik het niet of nauwelijks. Laatst dacht ik nog om er weer eens een foto mee te gaan bewerken....

Zilver Klik op Ronnie's avatar
    Sinds
    18 juni 2009

Gimp is even wennen ja maar het is wel behoorlijk uitgebreid

Goud Klik op Jacky's avatar
    Sinds
    5 april 2009

Picasa, photoscape, adobe photoshop 0.6 en paint shop pro x2
    bd sizer

Picasa en photoschape gebruik ik vaak om de kleine dingetjes, contrast en rechtzetten b.v.
    Picasa gebruik ik ook voor een webalbum, zodat ik foto's kan linken naar andere pagina's.
    photoshop 0.6 en PSP x2 gebruik ik meer voor de uitgebreide bewerkingen, lagen e.d
    Bd sizer gebruik ik vaak voor het kleiner maken van foto's
    Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn

Citaat Oorspronkelijk geschreven door Lucretia Borgia Bekijk bericht
    Sinds kort heb ik CS4 ontdekt en ik gebruik hem graag voor de plug-ins of het bewerken van RAW-opnames wat ik ook af en toe doe (omdat Olympus van dermate goede kwaliteit is dat schieten in RAW vrijwel niet hoeft). Daarnaast gebruik ik voor het toevoegen van contrast en helderheid, rechtzetten en snijden (en sommige grappige foefjes) toch het liefst Photoscape, Voor het wegpoetsen van achtergronden en het maken van .png bestanden maar ook voor het werken in laagjes weer liever Paint Shop Pro en voor het klonen vind ik Photofiltre weer een uitkomst. (Pseudo) HDR/Tonemappen doe ik met Dynamic Photo HDR en ruis verwijderen met Noiseware. Als ik echt eens iets anders met de kleuren wil pak ik Lightroom erbij. Verkleinen en lichtelijk naverscherpen doe ik te allen tijde in BDSizer.

Nu ben ik toch wel benieuwd wat anderen voor programma's gebruiken en waarvoor.
    Ik kan je aanraden je helemaal toe te leggen op cs4. Alle pluggins enz ziijn alleen bedoeld om werk uit handen te halen de essentie van het programma leer je er dan niet mee. Cs4 heeft echt alles in huis. Ligtroom gebruik ik ook maar alleen bij groter serie foto's voor ordenen. Om de omvang van cs4 te bevatten ( en die is erg groot) zou ik zeer gestructureerd te werk gaan. Cursus of literatuur is dan aan te bevelen. Niets is sterker en krachtiger op dit moment. Zeker als je in lagen en in slim objects kan werken. Foto verkleinen met bs sizer?. Probeer lightroom eens met export. Dit programma is ook super voor categoriseren sorteren en labelen. Ik heb ook in het verleden van alles geprobeerd maar Adobe is koploper op dit gebied en hoe meer je er over komt te weten hoe meer andere progjes als sneeuw voor de zon verdwijnt. Maar om misverstand te voorkomen, ik weet ook nog maar een kwart, maar kom er wel lekker in.
    Laatst gewijzigd door jan1963; 23 februari 2010 om 23:08

+ Reageer

Trefwoorden van dit topic

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten