+ Reageer
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Topic: Agressieve installatie Babylon

Team
    Goud
    Klik op Rophoto's avatar
om naar het profiel te gaan
    Sinds
    15 februari 2009

Standaard Agressieve installatie Babylon

Het is weer eens zover hoor

Het vertaalprogje Babylon heeft inmiddels een zoekmachine.
    Het vervelende is dat het zich irritant nestelt in je PC en webbrowsers

Gebruikers van PhotoScape bijvoorbeeld, krijgen een melding dat er een update is .....installeer je die update.... blijkt dat je een toolbar installeert die automatisch de standaard zoekmachine wordt in je browsers zoals Firefox en Internet explorer.
    In IE is hij met enige moeite te verwijderen maar in Firefox lukt dat niet ook al verwijder je Babylon uit je software via configuratiescherm.

Het simpelste om te verwijderen of i.i.g geen last meer van te hebben op dit moment is: Via windows verkenner naar zoeken....vul daar Babylon in in beide zoekvelden en zoek in "deze computer" ...als alle schijven gecontroleerd zijn zie je dat in vooral je systeemschijf(meestal C) nogal wat Babylon gerelateerde zaken naar boven komen.

Stuk voor stuk met rechts aanklikken en op verwijderen klikken.
    Een enkele keer zal aangegeven worden dat dat niet kan....ga dan naar de volgende en herhaal het verwijderen tot alle gevonden zoekresultaten wat Babylon betreft verwijderd zijn.

Laat daarna bv Ccleaner het register analyseren waar ook de gegevens van Babylon tevoorschijn zullen komen...klik op herstel alle fouten.... en analyseer nogmaals.... een aantal items zullen er dan nog steeds inzitten...nogmaals "herstel alle fouten" klikken
    Het kan geen kwaad om daarna een schijfopruiming van de C schijf te laten lopen voor de zekerheid en ook je prullenbak nogmaals te legen.

Nu is als het goed is Babylon van je computer verwijderd en/of i.i.g. gedeactiveerd.

Vind je Babylon een goede toevoeging dan kun je het gewoon laten staan natuurlijk maar bedenk dat dan je standaard zaken volledig overhoop gehaald worden.

Ik vind dat de agressieve manier van installatie via via eigenlijk niet zou moeten kunnen (virusachtig en eigenlijk pure malware)en verwacht dat er binnenkort wel enige ophef over zal ontstaan op het www
    Laatst gewijzigd door Rophoto; 25 december 2011 om 04:24
    Eerlijk zijn is niet moeilijk....gewoon doen !

Goud Klik op yvonne's avatar
    Sinds
    18 december 2010

Standaard Re: Agressieve installatie Babylon

He Rob bedankt voor je uitleg, ik heb inderdaad gister de update van PhotoScape geinstsalleerd........................
    Ik was al zeer verbaasd wat er allemaal tevoorschijn kwam, dat heb ik andere keren niet gehad. Mijn probleem nu is dat ik altijd een beetje 'opschep' over PhotoScape en zou het deze week gaan installeren bij een vriendin op haar laptop, kan ik dat verder zonder gevaar gaan doen, als het bij jezelf misgaat is niet zo erg maar bij een ander.....................
    Is het misschien alleen als je een update doet of ook nieuwe gebruikers??

gr yvonne

met enige moeite voor elkaar gekregen: Alles is verwijderd (van babylon dan he)
    Laatst gewijzigd door yvonne; 25 december 2011 om 08:22 Reden: laatste zin toegevoegd

Team
    Goud
    Klik op Rophoto's avatar
    Sinds
    15 februari 2009

Het gedoe met Babylon en trouwens ook een e.o.a. Photoalbum noemen zichzelf add-ons nou mooi niet dus !

Ik denk niet dat het van PhotoScape zelf af komt maar dat de makers van Babylon dit op slinkse wijze doen (malware)

Hier de nederlandse versie via een veilige download http://photoscape.nl.softonic.com/
    Laatst gewijzigd door Rophoto; 25 december 2011 om 23:31 Reden: regel toegevoegd

Team
    Goud
    Klik op ernst4863's avatar
    Sinds
    30 januari 2011

Citaat Oorspronkelijk geschreven door Rophoto
    In IE is hij met enige moeite te verwijderen maar in Firefox lukt dat niet ook al verwijder je Babylon uit je software via configuratiescherm
    In Firefox is het ook te verwijderen door in de configuratie van Firefox zelf het een en ander handmatig aan te passen en standaard een andere zoekmachine in de menubalk te zetten. Mochten er gebruikers zijn die willen weten hoe dat moet, dan lees ik het hier wel en zal ik een korte uitleg plaatsen.
    Gelukkig heb ik de foto van mijn leven nog niet gemaakt

Team
    Goud
    Klik op Rophoto's avatar
    Sinds
    15 februari 2009

In Firefox is het ook te verwijderen door in de configuratie van Firefox zelf het een en ander handmatig aan te passen en standaard een andere zoekmachine in de menubalk te zetten. Mochten er gebruikers zijn die willen weten hoe dat moet, dan lees ik het hier wel en zal ik een korte uitleg plaatsen.
    Klopt grotendeels en uitleg is een prima idee........helaas nestelt het zich ook op meerdere plekken zoals in programfiles en systeemherstel om maar wat te noemen en komt dan te pas en te onpas weer tevoorschijn ondanks het configureren.

Met wat pech staat Babylon aan tijdens opstarten en zal te vinden zijn in de software en in elke browser die op de pc is geinstalleerd en zelfs Google chroom ontkomt er niet aan

Om te voorkomen dat Babylon opstart zal je Start...uitvoeren....msconfig....opstarten....en daar het vinkje te verwijderen bij Babylon ....toepassen.....
    Wel uitkijken dat je geen zaken uitvinkt die gewoon wel moeten opstarten anders hebben we een big problem

Dat het spy en adware betreft is inmiddels duidelijk want zelfs na grondig verwijderen bleek SuperAntiSpyware Free Edition er nog een groot aantal Babylon cookies uit te halen pffffffff.

Inmiddels is er op google behoorlijk wat te vinden over de adware, zoek bv op "Irritante Babylon zoekmachine" .....en dat met de Kerst ....
    Laatst gewijzigd door Rophoto; 26 december 2011 om 00:42 Reden: spelfout hersteld

+ Reageer

Trefwoorden van dit topic

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten