Ik ga morgen met mijn kinderen (eindelijk hebben ze allebei vrij) in het bos foto's maken met behulp van een octagon softbox op een standaard, waar ik mijn flitser en ontvanger in kan stoppen en een pluutje en flitser op een andere standaard met een tweede ontvanger.
De trigger op het toestel, de kinderen die alles voor me slepen, het zou allemaal goed moeten komen. Met een beetje voorzichtig aan doen kan de arm het misschien hebben.
Ik doe dit voor de eerste keer met eigen spullen en weet van toeten noch blazen, daar ik een haat/liefde verhouding heb tot mijn flitsers.
Maar eens moet ik het leren vind ik. Met studiolampen heb ik al wel vaker gewerkt.
Nu heb ik een vraag: is er iemand die mij nog wat tips mee kan geven? Over instellingen van camera, flitsers en standpunt van de verschillende standaards?
De triggerset die ik ga gebruiken is de cactus 5 (ik heb eerder de cactus 4 gehad, maar die vond ik niet zo betrouwbaar). Het is een van de goedkoopste triggersets, maar ik wil er nu nog niet al teveel geld in stoppen. Vooral omdat ik er naar verhouding vrij weinig gebruik van maak nog.
Wanneer dat verandert kan ik altijd een Radio of zo aanschaffen.

Met citaat reageren
.

Favorieten/bladwijzers