+ Reageer
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Topic: nestfotografie

Goud Klik op yvonne's avatar
om naar het profiel te gaan
    Sinds
    18 december 2010

Standaard nestfotografie

Nestfotografie verboden: is dit waar?? Ik word daar door iemand op gewezen. Ikzelf heb daar nog nooit van gehoord. Weet iemand hier meer van.

gr yvonne

Team
    Goud
    Klik op Gert's avatar
    Sinds
    27 september 2010

Standaard Re: nestfotografie

Ik zag de reactie, op een ander forum. Kijk hier eens na: http://www.freewebs.com/dirkcleiren/nestfotografie.htm Belgische site.

Ik denk dat het zwaar overdreven is. Allereerst zat je aan de kant van de weg, je bleef bij de auto. Je liep er niet naar toe. Je hebt dus niets verstoort. Degene die reageerde is een Belg. In België gelden andere regels dan hier.

Nog even een opgezocht:
    http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?...88276618c3584a

Hier blijkt uit dat wat jij gedaan hebt niet strafbaar is, dat is het m.i sowieso niet, het gaat er vaak over dat op bepaalde fora(veel fora zelfs) nestfotografie niet is toegestaan. Je moet de dieren niet weg jagen. Dat zou je kunnen doen bij Eenden, Zwanen etc, maar als die zich in de stadsgracht bevinden, of Ooievaarsnesten dicht langs een dijk/weg dan doe jij geen dieren kwaad. Nu ook niet want het is langs de weg. Merels en ander vogels in je tuin zou je wel weg kunnen jagen als je te dichtbij komt.
    Laatst gewijzigd door Gert; 6 april 2011 om 18:09 Reden: aanvulling

Team
    Goud
    Klik op Lucretia Borgia's avatar
    Sinds
    15 februari 2009

Standaard Re: nestfotografie

Citaat Oorspronkelijk geschreven door Flora- en Faunawet, artikel 11
    Het is verboden nesten, holen of andere voortplantings- of vaste rust- of verblijfplaatsen van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te beschadigen, te vernielen, uit te halen, weg te nemen of te verstoren.
    Duidelijk genoeg lijkt mij.

Klik hier voor de volledige flora- en faunawet

+ Reageer

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten