+ Reageer
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Topic: zoomlens

Goud Klik op yvonne's avatar
om naar het profiel te gaan
    Sinds
    18 december 2010

Standaard zoomlens

Ik heb een canon 550d met een 18-55 lens en een 55-200mm lens. Ik zou het graag wat uitbreiden.
    Om te beginnen denk ik aan een lens tot 400 mm. Ik heb wat zitten googelen en kom er
    diverse tegen. Maar ook enorme prijsverschillen. Is het verstandig om dan ook een
    Canon lens te nemen of zijn andere (goedkopere) lenzen ook goed. Wie heeft hier
    ervaring mee of weet hier meer van??

Yvonne

Team
    Goud
    Klik op Gert's avatar
om naar het profiel te gaan
    Sinds
    27 september 2010

Standaard Re: zoomlens

Je moet jezelf eerst de vraag stellen wat je er redelijkerwijs mee wilt doen en wat je uit wilt geven. Canon maakt uitstekende lenzen, maar die maken Sigma en Tamron ook. De Sigma APO en Tamron SP series zijn gewoon goed en heel wat goedkoper dan Canon. De Sigma 120-400 heb ik nu ruim 2 maanden en die bevalt mij prima. Die lens is qua AF heel snel. Hij begint bij F4.5 dus niet echt geschikt voor schemering. Je moet dan de ISO behoorlijk omhoog zetten wil een beetje sluitertijd overhouden. Die sluitertijd moet sowieso een stuk hoger zijn dan dat je normaal gewend bent vanwege het gewicht van de combinatie. Je krijgt sneller te maken met bewegingsonscherpte. Ik heb een vertikale accugrip om wat meer stabiliteit te hebben. Volgende punt is het gewicht. De lens weegt 1750 gram + ongeveer een kilo van fototoestel en grip. Dat is zwaar om je nek. Beter gezegd, dat kan niet om je nek, want dat vind de vatting van je camera niet fijn. Je sjouwt dus de camera aan de lens rond(daar zit een handvat aan)
    Wil je een F2.8 over het hele bereik bij 400mm dan zul je heel diep in de buidel moeten tasten.

+ Reageer

Trefwoorden van dit topic

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten